Arbitrage

Valto is druk bezig met het opzetten van een arbitragecommissie. Op deze pagina zul je hier binnenkort meer over lezen.

Het Arbitrage beleidsplan dat speciaal voor Valto geschreven is, is hier te lezen.

 

GEDRAGSCODE OMGANG ARBITRAGE

  1. De scheidsrechter is onze gast die het voor ons en voor de tegenpartij mogelijk maakt om de wedstrijd te spelen.
  2. Wanneer de scheidsrechter zich meldt wordt hem/haar door het barpersoneel een drankje aangeboden en wordt hem/haar de kleedkamer aangewezen.
  3. De aanvoerder, of de coach, of de teamleider informeert voor de wedstrijd wat de scheidsrechter in de rust wil drinken en zorgt ervoor dat hij/zij dit krijgt. Ook na de wedstrijd biedt de aanvoerder, of de coach, of de teamleider de scheidsrechter een drankje aan.
  4. Spelers, coaches en supporters van VALTO worden geacht zich fatsoenlijk en respectvol te gedragen jegens de arbitrage.
  5. Ieder lid van VALTO is bevoegd en verplicht om leden van VALTO aan te spreken op onbehoorlijk en niet normaal gedrag jegens de arbitrage.
  6. Alle spelers, coaches en teambegeleiders geven de scheidsrechter (en de assistent scheidsrechter) na de wedstrijd een hand en bedanken hem/haar voor het fluiten van de wedstrijd.

“GASTHEERSCHAP IS MEESTERSCHAP”

  1. Er is een bestuurslid belast met scheidsrechterszaken (TC) à voorzitter scheidsrechterscommissie.
  2. U ontvangt elke scheidsrechter zoals u uw gasten thuis ontvangt.
  3. U koopt uw gastheerschap niet af met consumptiebonnen, dat doet u thuis ook niet.
  4. U biedt hem of haar plus de partner en/of begeleider een kopje koffie aan en maakt een praatje met beiden.
  5. U wijst de scheidsrechter de kleedkamer, die van te voren is schoongemaakt en ontdaan van kratjes e.d.
  6. U informeert wat de scheidsrechter in de rust wil drinken en brengt hem dat persoonlijk.
  7. U biedt ook de partner en/of begeleider van de scheidsrechter wat te drinken aan in de pauze.
  8. U zorgt ervoor dat de scheidsrechter met partner en/of begeleider ook na afloop van de wedstrijd goed worden verzorgd.
  9. U grijpt in als iemand voor, tijdens of na de wedstrijd onfatsoenlijk optreedt naar de scheidsrechter.
  10. U brengt het KNKV op de hoogte van uw beleid met betrekking tot de ontvangst en begeleiding van scheidsrechters.