Richard van Weert wordt de nieuwe trainer/coach van Valto 2

Het bestuur van korfbalvereniging Valto is verheugd te kunnen melden dat zij in Richard van Weert de nieuwe trainer/coach voor het tweede team heeft gevonden.

Na zijn actieve korfbalcarrière is Van Weert als trainer/coach actief geweest bij achtereenvolgens ONDO uit ‘s-Gravenzande, CKC Maassluis en DES uit Delft. Hij heeft zowel tweede teams als eerste teams gecoacht en promoveerde in 2018 met Maassluis 1 naar de eerste klasse, zowel in de zaal als op het veld. In het dagelijks leven is hij als accountmanager werkzaam in de groente- en fruitsector.

In zijn nieuwe rol bij de club uit De Lier zal hij primair verantwoordelijk zijn voor het tweede team, waarbij hij samen met de trainer/coach van Valto 1 (Mark Tissink) zal zorgen voor eenheid binnen de selectie. Beide teams komen uit in de (reserve) overgangsklasse. In lijn met de ambities van de club kan er vervolgens weer aan een nieuwe stap worden gewerkt.

Richard van Weert over de stap naar Valto: “Valto is een vereniging die bruist van de ambitie en waar ik graag deel vanuit wil maken. Een goede, sterke selectie die bestaat uit ervaren spelers en jeugd die graag een stap vooruit wil maken. In samenwerking met Mark Tissink gaat dat zeker lukken. Ik heb er veel zin in.”.

Na verschillende gesprekken tussen Richard en de technische commissie, hoofdtrainer en spelers hebben we een goed gevoel overgehouden en denken we in hem de juiste man op de juiste plek te hebben gevonden. We verwachten met Mark Tissink en Richard van Weert een mooi duo te hebben, om de volgende stap met de selectie van Valto te maken.”, aldus bestuurslid Technische Zaken Jan Jaap Elenbaas.

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden.
Valto 1 en 2 komen zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.

0 antwoorden

Meepraten?