Vacature trainer/coach Valto 2

Korfbalvereniging Valto zoekt met ingang van het seizoen 2018/2019 een nieuwe trainer/coach voor Valto 2. Dit selectieteam heeft zojuist in de zaal de stap gemaakt naar de Reserve Overgangsklasse en is op het veld in de race om te promoveren naar de 1e klasse.

Functie-eisen
Valto zoekt een enthousiaste en betrokken trainer/coach (hierna: trainer). De trainer heeft ervaring met het zelfstandig leiden van een (jeugd)team, staat als leider duidelijk boven de groep en heeft daarnaast interesse in wat zijn spelers bezighoudt binnen en buiten de sport. Coaching vindt plaats zowel op groepsniveau alsook op individueel niveau.

De trainer werkt samen met nieuwe hoofdtrainer Eric Geijtenbeek aan het behalen van de doelen die de Valto selectie en de TC hebben opgesteld. Valto speelt al meerdere jaren dynamisch korfbal met veel beweging, scoren vanuit veel schijven continu aanvallende dreiging. Dezelfde speelstijl hanteren de verschillende jeugdteams, waardoor overkomende jeugd met gemak aan kan sluiten op de speelstijl van de (senioren)selectie.

De trainer zal gedurende zijn tijd bij Valto nauw samenwerken met de voorzitter TC. Ook zullen formele voortgangsgesprekken onderdeel zijn van de functie.

Team
Het huidige Valto 2 heeft door op 10 maart kampioen te worden, zojuist de stap gemaakt naar de Reserve Overgangsklasse. Op het veld strijdt het team om kampioen te worden en daarmee promotie naar de 1e klasse te bewerkstelligen. Komend seizoen wordt de Valto-selectie met meerdere heren en dames versterkt, waardoor de selectie over de breedte beschikt over kwalitatief goede spelers.

Valto 1 komt op dit moment in de zaal uit in de 1e klasse en is vorig jaar op het veld gepromoveerd naar de overgangsklasse.

#ditisvalto
Valto is ambitieus en dit verwachten we ook van trainers die de club komen versterken. Valto heeft als missie om dé sportvereniging van het Westland te worden en dat doen we door ons beleid af te stemmen op de 5 G’s van Valto:

• Goed
  • Gezellig
  • Gaaf
  • Groen
  • Gezond

De Technische Commissie binnen Valto is verantwoordelijk voor de G van Goed. De doelstelling van de TC is om optimale omstandigheden te creëren voor het goed laten presteren van de teams. Naast de G van Goed hechten wij als vereniging ook aan de G van Gezellig. Wij vinden dat sportplezier en prestaties hand in hand moeten gaan.

Ambitie
Valto heeft de ambitie om het seizoen 2021/2022 met haar selectie af te sluiten in de top Overgangsklasse. Valto verlangt van haar trainersstaf een proactieve en adviserende houding hoe de trainer de ploeg én de club meeneemt richting haar doelstelling.

Valto staf
De staf van de Valto selectie bestaat uit de Hoofdtrainer/Coach Valto selectie, Trainer/Coach Valto 2, eventuele Specialiteitentrainers en video analist (vacature). Hiernaast bestaat de staf uit een teammanager en een verzorger, .

Daarnaast start Valto vanaf dit seizoen met het opzetten van haar technisch kader, waarin meerdere disciplines samenkomen om de Valto selecties te begeleiden en de doelstellingen voor 2021/2022 te behalen.

Het technisch kader bij Valto bestaat uit de Technische Staf van Valto, begeleidende fysiotherapeut, voorzitter Technische Commissie en trainers/coaches Valto. Trainer/ Coach zijn of worden bij Valto betekent dan ook meer dan alleen spelers beter maken, we maken samen de gehele vereniging sterker.

Faciliteiten
Valto investeert veel in haar doelen om de G van goed in te vullen. Daarvoor zijn afspraken gemaakt binnen de Valto selectie(s) maar ook met vooraanstaande partners, zoals Adfysio De Lier voor fysieke begeleiding.

Praktische invulling Valto Selectie

• 90 minuten trainingstijd (hele sporthal) voor de combinatie van Valto 1 en 2 op dinsdagavond (veld 90 – 120 minuten)
  • 90 minuten trainingstijd (halve sporthal per team) op donderdagavond (veld 90- 120 minuten)
  • Thuiswedstrijden in sporthal Vreeloo in De Lier, bij voorkeur in combinatie met de thuiswedstrijden van Valto 1
  • Uitzending wedstrijden via Livestream (Valto 1 – PKC 1: goo.gl/9w9cqi)
  • Samenvattingen op regionale televisie
  • Persberichten bij belangrijke resultaten
  • Video analyse systeem voor het analyseren en bekijken van wedstrijd video’s
  • Gebruik van vergaderkamer voor teambespreking en wedstrijdanalyses (mogelijkheid tot 2x per week)

Samenwerking met partner Adfysio

• Fysiotherapiebegeleiding door Adfysio in De Lier
  • Hotline voor ernstige blessures (24/7)
  • Dagelijks inloopspreekuur voor Valto sporters
  • Per speler één uur per week conditie en krachttraining volgens persoonlijk schema bij AdFysio in De Lier (verplicht voor selectiespelers)
  • Contact tussen staf en fysiotherapeut over status van blessures
  • Enkele keren per jaar overleg met staf en fysiotherapeut (proactief sterker maken van spelers)

Zowel trainers/coaches met ervaring, alsook beginnende trainers /coaches die als speler op (hoog) niveau hebben geacteerd worden gevraagd om te reageren.

Geïnteresseerden kunnen reageren naar vztc@ckv-valto.nl, Voorzitter TC Bart.