Na regen komt zonneschijn

Afgelopen zaterdag mocht V4 weer aantreden, ditmaal tegen KVS 5. Waar sommige spelers op moesten schieten om nog op tijd te komen voor vertrek, kwamen anderen rechtstreeks. Nadat wij allemaal onze weg hadden gevonden langs toeschouwers van KVS 1 – die vanaf de openbare weg uitzicht hadden op het lager gelegen hoofdveld – was het tijd om te verzamelen. Met het huidige weer gaf het schuilen onder het uitgeklapte scorebord een kleine verademing, maar toch waren velen van ons al nat voor het omkleden. Gelukkig was daar Rosalie om aan te komen met twee kannen thee, zodat wij nog enigszins op konden warmen.
Na een kort praatje was het tijd om het hoofdveld te betreden. Na het kort inschieten werd de scheidsrechter alvast bedankt voor zijn inzet met een doosje Westlandse aardbeien en konden we beginnen. De eerste helft is in drie woorden te beschrijven: heel. erg. nat. Door de stortregen hadden wij moeite om de korf te vinden. Gelukkig waren wij niet de enige ploeg die hier last van had. Hoewel wij de ploeg waren welke het eerste doelpunt wist te maken, gingen we rusten met een stand van 6-4.
In de rust werd besproken wat er goed ging en wat wij de komende 30 minuten nog beter konden doen. Bij aanvang van de tweede helft was het gestopt met regenen en werd er gestart met een droge bal. Deze tijd van schaarse droogte werd echter abrupt afgebroken door de regendruppels welke na de eerste paar minuten weer begonnen te vallen. Duidelijk was dat wij als team het begin van de tweede helft moesten pakken om op gelijke hoogte te treden. Dat lukte! Het aanvalsvak van Twan wist de score snel naar 6-6 te brengen waardoor wij weer op gelijke hoogte kwamen te staan. Gedurende de tweede helft wisten wij na een mindere fase van ongeveer tien tot vijftien minuten eindelijk weer te scoren. Het tweede deel van de tweede helft ging het gelijk op waarbij wij uiteindelijk op 10-11 voorsprong kwamen te staan. De 11-11 werd echter snel gemaakt waarna het nog een paar minuten te spelen was. Steven schoot in deze laatste minuten de 11-12 binnen en KVS, welke de bal overigens meekreeg door deze letterlijk uit handen te slaan, wist in de laatste minuut ook niet meer te scoren.
De zon hebben wij als V4 niet gezien. Toch kan gezegd worden dat deze overwinning tegen de nummer twee uit onze poule onze zonneschijn voor deze dag is geweest. De overwinning werd in de kleedkamer (welke gelukkig open was) gevierd met een toverdrankje van prima kwaliteit. De dag werd afgesloten met een bezoek aan onze teamsponser Snackers, of aan een zeer grote fastfoodketen waarvan ik naam niet verder zal noemen.
Met de overwinning van deze en vorige week op zak hebben wij een zonnige periode achter de rug. Voor aanstaande zaterdag staat DES 4 op het programma, welke op vijfde plek staat met vier punten uit zes wedstrijden. Laten wij met oog op de mogelijke aangescherpte coronamaatregelen hopen dat wij onze zonnige periode zaterdag door kunnen zetten.
V4