Valto A1 – Danaïden A1 (deel 2)

Al geruime tijd vroeg ik mij af wie toch die ouder is die zulke inhoudelijke wedstrijdverslagen maakt van de A1. Het is soms bijna poëzie. Vandaag had ik de eer naast hem te mogen zitten en te genieten van de wijze waarop hij zijn inspiratie vandaan haalt. Dat doet hij dus door met haviksogen naar de wedstrijd te kijken en een luisterend oor te leggen bij de toeschouwers. Hij was wel bijzonder optimistisch, hij dacht meermaals dat de Danaïden gebroken waren door Valto maar ze waren toch wel stugger dan gedacht.

Ruststand 4-4.

Nadat in de tweede helft de A1 het verzet dan toch brak wist de dichter des Westland genoeg en had hij zijn inspiratie voor een nieuw stukje in de bijblijver. Na het fluitsignaal ging hij dan ook meteen naar huis om zijn stuk te tikken en te sturen. Zijn zoon kwam na de wedstrijd nog bij me met de vraag of z’n vader er nog was voor een boks en een knuffel maar bleef gedesillusioneerd achter… de vogel was gevlogen, dichters zijn blijkbaar toch artistieke vreemde vogels. Gelukkig mogen wij genieten van zijn fantastische stukjes en zien uit naar de volgende, waarvoor dank!

Eindstand 31 – 16

T. Ouder 2.