Valto E1 en E2 on beach tour

Met coach Vera bij haar eigen oefenwedstrijd en coach Laura in de lappenmand, was ik de gelukkige die met een mix van de E1 en E2 op stap mocht afgelopen zaterdag. Op het programma het NK beachkorfbal in Scheveningen, pal naast en in het The Hague Beach stadium. Een mooie plek, in het zand, aan de zee, zon en wind. Nederlandser wordt het niet.

Ons team was ingedeeld in een grote E poule met 6 ploegen, vanuit verschillende delen van het land. Een mooie test om te kijken of we nog konden korfballen en of dat ook op het zand lukte. Samen met het publiek, samengesteld uit de ouders die reden en later nog wat extra ouders, vonden we een mooi plekje op de tribunes voor de tassen en om even uit te rusten tussen de wedstrijden.

Veel kwam daar niet van terecht, behalve dan bij een door de coach verplichte eet- en drinkronde. De overige pauzes werden gevuld met tunnels bouwen in zand en rennen naar en in de zee. Het wachten op de prijsuitreiking werd gedaan in een klein stukje duin naast de parkeerplaats met tikkertje als activiteit. Uiteraard hebben we de D1 bij hun wedstrijden ook nog aangemoedigd! Niet voor niets, want zij werden eerste!

Onze wedstrijden gingen goed. Met veel kinderen, dus veel wisselingen werd één keer verloren en één keer gelijkgespeeld. De rest van de wedstrijden werd gewonnen en dus kon het niet anders dan dat ook wij in de prijze vielen. We zijn derde geworden en hebben de beker mee naar huis genomen. Een hele mooie prestatie, maar bovenal een erg leuke dag met heel veel plezier op het strand!

Jullie trotse invalcoach,
Jan Jaap