De laatste loodjes

Na twee vrije weekenden gaan we weer verder met de competitie. Ik ga er vanuit dat iedereen weer helemaal fit is voor de laatste wedstrijden, zodat we er weer maximaal tegenaan kunnen. Voor de selectie betekend dit een eindsprint voor behoud in de hoofdklasse en bij Valto 2 valt of staat de goede afloop van het seizoen bij een foutje van concurrent Oranje Wit. Na de uitgestelde wedstrijd die gisteravond in Middelburg gespeeld werd tussen Swift en GKV/Enomics heeft ons vlaggenschip door de winst van GKV nog steeds drie punten voorsprong op Swift. Aanstaande zaterdag komt de Zeeuwse ploeg op bezoek in de Vreeloohal en is het te hopen dat de vakantie ons vlaggenschip goed heeft gedaan. De laatste drie wedstrijden moesten de punten aan de tegenstanders gelaten worden en komt plaats zeven inmiddels wel erg dichtbij.

Waar ik na de 1e helft van de competitie nog dacht dat het een gelopen race was, is het nu toch ineens weer spannend in de poule. Ploegen die in de heenwedstrijden niet thuis gaven wisten Valto in de returns lam te leggen en de punten mee naar huis te nemen. De wedstrijd tegen Swift werd in Middelburg met groot verschil gewonnen, maar dit is zeker geen garantie dat het zaterdag eenvoudig zal worden. De wedstrijd tegen KVS in de Vreeloohal werd ook eenvoudig gewonnen, maar in de Blinkerd bleek Valto niet bij machte om KVS weer op de knieën te krijgen en moest het de punten aan de Supervissen laten. Ook de wedstrijd tegen ckv Nieuwerkerk werd in mijn ogen onnodig verloren. Door hen meer rebound te geven konden zij meer herhalen en dan gaan de schutters vanzelf een keer de korf vinden. Als het eenmaal zover is vallen de doelpunten als rijpe appeltjes. Dit was ook het geval bij De Meervogels, waar de schutters op een gegeven moment de korf hadden gevonden en niet meer mis leken te kunnen gooien. Dit wordt zaterdag ook een punt van aandacht, want als Aïsja Zuidweg de korf eenmaal heeft gevonden kan zij in haar eentje een wedstrijd beslissen. Dit heeft zij eerder in Scheveningen laten zien toen zij haar ploeg aan de hand nam en met tien treffers voor een overwinning zorgde.

Uw steun is zaterdag dan ook hard nodig. Laten we onvoorwaardelijk achter de ploeg gaan staan en hen aan de broodnodige punten helpen zaterdag. Zelf kan ik er helaas niet bij zijn, maar zal er zeker in gedachten bij zijn. Hopelijk is mijn onderbuikgevoel juist en blijven de punten in De Lier, maar helemaal gerust ben ik er nog niet op.

Veel succes zaterdag!!