VALTO 8 – Dijkvogels 5

Veel VALTOfans keken al weken uit naar 3 juni, omdat de A1 en V1 kampioen konden worden. Maar daar mocht V8 zich niet door laten afleiden, want die hadden de taak om thuis weer twee punten te halen tegen de Maasdijkers.

Na een week zonder wedstrijd en training in verband met Pinksteren, zaten de spelers vol enthousiasme om een balletje te gaan gooien. We mochten Dijkvogels thuis ontvangen nadat we eerder 4-16 van ze gewonnen hadden, dus het vertrouwen zat wel goed. We kwamen dan ook al snel op een 1-0 voorsprong, maar kregen er daarna ook een om de oren. Die gelijke stand werkte we weg en we bouwde langzaam aan een voorsprong op. Wij wisten voor de rust nog 4 keer het mandje te vinden en zij maar 2 keer. Ruststand 5-3.

In de kantine werd door Het Achtste even de schaduw opgezocht en limonade gedronken. Ook vond er een korte evaluatie en tactiekbespreking plaats, waarna de scheidsrechter ons verzocht snel terug te keren naar het achterste veld. De tweede helft hadden we niet meer de luxe van wind mee vanaf de voorkant van de korf, maar dat weerhield ons niet van nog 4 mooie doelpunten. Toen het laatste fluitsignaal klonk stond het scorebord op 8-4.

Wij doen er alles aan om het kampioenschap binnen te slepen, maar ook concurrent ONDO 7 helpt ons daarbij door afgelopen zaterdag gelijk te spelen en daarmee een punt te laten liggen.

Volgende week speelt VALTO 8 thuis haar kampioenswedstrijd om 16:30u tegen WION 6. Komt dat zien!