Kimberly de Gier interimtrainer/coach Valto A1

Kimberly de Gier is de nieuwe trainer/coach van Valto A1. De huidige speelster van Valto 4 en trainer/coach van Valto 3 zal samen met Marcel Kortekaas en Ruben Kester de A-junioren komende maanden onder haar hoede nemen. Eerder was zij trainer/coach bij Tempo 2 en Avanti 2.

Marcel Kortekaas zal zich blijven richten op het begeleiden van het team als coach ten behoeve van mentale fitheid en teambuilding. Ruben Kester, huidige trainer van Valto A2 en speler van Valto 3 complementeert het geheel. Hij zal zowel bij trainingen als wedstrijden betrokken zijn.

Bestuurslid Technische Zaken Jan Jaap Elenbaas: “Op zoek naar opvolging van Erna Fisher voor de rest van het seizoen, kwamen we al snel bij Kimberly terecht. Ze traint en coacht Valto 3 en heeft voldoende ervaring. Na een eerdere training en wedstrijd met Valto A1 is er een klik, ook dat geeft vertrouwen voor de komende maanden. We zijn erg blij dat Marcel en Ruben hierbij willen aansluiten en dat we op deze manier verder kunnen.“.

Voor het lopende seizoen is het doel voor Valto A1 zo hoog mogelijk te eindigen in de eerste klasse veld en handhaving in de overgangsklasse zaal.

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden. Valto 1 komt zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mede mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.