Rick Voskamp gepromoveerd tot internationaal scheidsrechter

Korfbalscheidsrechter Rick Voskamp is met ingang van 1 januari 2020 door de International Korfball Federation (IKF) opgenomen op de lijst van internationale scheidsrechters. Hierdoor kan hij in actie komen op toekomstige internationale toernooien, zoals bijvoorbeeld de aankomende Europese- en Wereldkampioenschappen korfbal.

Rick Voskamp is als scheidsrechter actief in de Korfbal League, de Eredivisie van het korfbal. Hij vormt hier sinds dit seizoen een koppel samen met Marco van der Lucht. Dit seizoen wordt er in de Korfbal League geëxperimenteerd met twee volwaardige scheidsrechters, waardoor een assistent-scheidsrechter tot het verleden behoort.

Vorig seizoen werd Voskamp, met zijn voormalig assistent Alex den Hartog, door de coaches en spelers uit de Korfbal League verkozen tot ‘scheidsrechter van het jaar’. Hierdoor won hij de Erima Referee Award. Hij floot onder andere de finale van het Nederlands Kampioenschap Veldkorfbal 2019.

Rick Voskamp over zijn promotie naar IKF -scheidsrechter: “Je stelt jezelf continu doelen, je wilt het hoogste behalen en daar doe je alles voor. Dit voelt als een enorme waardering.

Bestuurslid Technische Zaken Jan Jaap Elenbaas: “Net als Valto heeft ook Rick ambities en is deze aan het waarmaken. Na zijn prestaties van de afgelopen jaren in de Korfbal League, de hoofdklassefinale in de zaal en het Nederlands Kampioenschap veldkorfbal is dit een nieuwe stap in zijn carrière als toparbiter. We zijn als vereniging erg trots en wensen Rick heel veel succes bij zijn nationale en nu ook internationale wedstrijden.“.

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden. Valto 1 komt zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mede mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.

1 antwoord