Maarten Taffijn nieuwe trainer Valto A1

Het bestuur van korfbalvereniging Valto is verheugd te kunnen melden dat Maarten Taffijn de nieuwe trainer/coach van Valto A1 zal zijn, met ingang van het nieuwe seizoen.

Taffijn is zijn korfballoopbaan begonnen bij Excelsior uit Delft, waar hij jarenlang heeft gespeeld en ook als (jeugd)trainer actief was. Daarna heeft hij onder andere bij eerste teams van DES (Delft) en VEO (Voorburg) voor de groep gestaan, om vervolgens weer terug te keren bij Excelsior, als trainer/coach.

In zijn nieuwe rol bij de club uit De Lier zal hij primair verantwoordelijk zijn voor het eerste juniorenteam. Valto A1 bestaat uit een talentvolle lichting jeugdspelers, die zich na deze coronaperiode hopelijk weer vol energie kan storten op de competities in de eerste klasse veld en overgangsklasse zaal, waarbij de persoonlijke ontwikkeling en de ontwikkeling van het team een belangrijk onderdeel vormen.

De huidige trainer/coach Thom Voskamp blijft ook in het nieuwe seizoen betrokken bij Valto A1. Hij zal zich als extra trainer voegen bij de staf.

Maarten Taffijn over de stap naar Valto: “Ik vind het een hele leuke uitdaging om de A1 van Valto trainen te geven en te coachen. De spelers individueel en als groep beter te maken, maar vooral ook klaar te stomen om de stap te maken naar de selectie van Valto. Dit zal uiteraard met ups en downs gaan, maar ik heb er enorm veel zin in!”.

We zijn bijzonder tevreden met het aantrekken van Maarten Taffijn als trainer/coach van Valto A1. De kennismaking was erg prettig en de vervolggesprekken waren inhoudelijk goed. Dit is iemand die deze groep weer een stap verder kan brengen, op meerdere gebieden.”, aldus bestuurslid Technische Zaken Jan Jaap Elenbaas.

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden.
Valto 1 en 2 komen zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.