Ronald Tuntelder nieuwe trainer/coach Valto 2

Het bestuur van korfbalvereniging Valto is verheugd te kunnen melden dat zij in Ronald Tuntelder de nieuwe trainer/coach voor het tweede team heeft gevonden.

De 58-jarige Tuntelder is reeds lange tijd in het korfbal actief. Eerst als speler van SKV uit Utrecht en vervolgens bij diverse verenigingen tot aan overgangsklasseniveau. Na zijn actieve korfbalcarrière heeft Tuntelder zich volledig toegelegd op het trainen en coachen van diverse clubs, waaronder Exakwa (Lelystad), Midlandia (Bunnik) en afgelopen seizoen als trainer/coach van HKC 2 (Hardinxveld/Giessendam).

In zijn nieuwe rol bij de club uit De Lier zal hij primair verantwoordelijk zijn voor het tweede team, waarbij hij samen met de trainer/coach van Valto 1 (Mark Tissink) zal zorgen voor eenheid binnen de selectie. Beide teams komen na het bijzondere einde van de competities, volgend seizoen uit in de overgangsklasse. In lijn met de ambities van de club kan er vervolgens weer aan een nieuwe stap worden gewerkt.

Ronald Tuntelder over zijn nieuwe uitdaging: “Na positieve gesprekken met Mark Tissink, Jan Jaap Elenbaas en enkele spelers van Valto 2, hebben wij inmiddels het vertrouwen in elkaar uitgesproken en gaan we de samenwerking aan voor het komende seizoen. Dit geeft mij nieuwe passie en energie, hier zal ik veel kunnen leren, maar ook met mijn opgedane ervaring en kennis het nodige kunnen toevoegen aan het reeds aanwezige enthousiaste Valto 2 team en de organisatie Valto. Ik kijk uit naar een prettige samenwerking, met de intentie voor meerdere jaren.”.

In Ronald Tuntelder verwelkomen we iemand binnen de club met veel korfbalervaring als speler en trainer. Tijdens de gesprekken werd al snel duidelijk dat ideeën over korfbal, het trainen en coachen overeenkomen. Nu beide coaches voor de komende seizoenen zijn gevonden, kunnen we door op de weg die we zijn ingeslagen: Valto naar een nóg hoger niveau brengen.“, aldus bestuurslid Technische Zaken Jan Jaap Elenbaas.

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden. Valto 1 en 2 komen zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mede mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.