Valto en AdFysio verlengen samenwerking en omarmen vernieuwend initiatief KorfbalFit

AdFysio De Lier, centrum voor Fysiotherapie en Beweging en Korfbalvereniging Valto uit De Lier verlengen hun samenwerking. De afgelopen zes jaar heeft AdFysio in de lopende samenwerking ondersteunt bij preventieve en reactieve fysiotherapeutische zorg. Valto ondersteunt AdFysio bij promotionele en marketingactiviteiten, zoals de jaarlijkse Giga Kangoeroedag, waarbij tijdens de Koningsspelen alle kinderen tot en met groep 2 van de basisscholen bij Valto aanwezig zijn.

Met ingang van het nieuwe seizoen is deze samenwerking uitgebreid, waarbij nu ook mentale gezondheid en specifieke korfbalfitheid onderdeel is van het totale medisch beleid. PAM Performance zorgt voor de sportpsychologische begeleiding van de selectie, waarbij de rest van de vereniging niet wordt vergeten. De fysiotherapeutische zorg blijft in handen van AdFysio, in nauw contact met verzorgers en trainers van Valto.

Daarnaast is KorfbalFit nu onderdeel van het programma, een veelbelovend nieuw initiatief ontstaan uit enthousiaste korfballers van Valto en ONDO, gericht op specifieke oefeningen, voeding en fitness gericht op de korfbalsport. Zij stelt haar platform beschikbaar om de korfbalspecifieke fitheid te verbeteren, waarbij de selectie met persoonlijke programma’s werkt.

Jan Jaap Elenbaas, bestuurslid technische zaken bij Valto: “Deze vernieuwde overeenkomst is het resultaat van de prettige samenwerking met AdFysio, waarbij de uitbreiding met mentale gezondheid en specifieke korfbalfitheid erg welkom is om de vereniging te blijven verbeteren en prima past binnen de ambities die Valto heeft. Daarnaast vinden we het belangrijk dat de gehele vereniging profiteert en dat is in deze constructie nog steeds zo.”

Maurice van Veldhooven, partner bij AdFysio: “AdFysio staat voor kwaliteitszorg en wil dit op alle vlakken aanbieden. Met de samenwerking met de toonaangevende korfbalvereniging Valto en KorfbalFit denken wij hierin de juiste profilering te hebben gekozen. Op deze manier dragen wij bij aan gezond en verantwoord bewegen. De samenwerking staat al enkele jaren als een huis.”.

Laurens Verbaan, eigenaar van KorfbalFit: “De oefeningen op maat zorgen ervoor dat de spelers zich fysiek specifieker kunnen ontwikkelen, wat vervolgens resulteert in een completere korfballer.”

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden. Valto 1 en 2 komen zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mede mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.

0 antwoorden

Meepraten?