Eric Geijtenbeek en Leon Klop verlengen samenwerking met Valto

Eric Geijtenbeek en Leon Klop hebben besloten hun samenwerking met CKV Valto met nog een jaar te verlengen. Eric Geijtenbeek is momenteel coach van Valto 1 en Leon Klop van Valto 2. Zowel Valto als Eric en Leon zijn erg tevreden over deze samenwerking.

Eric Geijtenbeek, in het dagelijks leven eventmanager bij het KNKV, is dit jaar gestart als trainer/coach van Valto 1. Na eerder als hoofdtrainer van zowel HKV/Ons Eibernest, KVA, Tweemaal Zes en Sporting Delta gefungeerd te hebben, is Eric de uitdaging aangegaan om een jonge, enthousiaste selectie te laten presteren in de overgangsklasse en eerste klasse. Leon Klop, in het dagelijks leven werkzaam bij een timmerbedrijf is dit jaar gestart als trainer/coach van Valto 2. Voor Leon is dit de eerste seniorenploeg onder zijn hoede.

Op het veld kende Valto 1 een moeizame start en wist het vlaggenschip één wedstrijd te winnen. In de zaalperiode laat het team echter zien gegroeid te zijn en staat het bovenaan in de eerste klasse. De stappen die nu gemaakt worden bieden vertrouwen om de tweede helft van de veldcompetitie meer punten te pakken en voor behoud in de overgangsklasse te spelen. Valto 2 doet het op het veld in de eerste klasse erg goed en staat bovenaan samen met Swift(M). In de zaal hebben zij het in de reserve overgangsklasse vele malen zwaarder en staat Valto 2 in de degradatiezone.

Zowel Eric Geijtenbeek als Valto zien in hun samenwerking basis voor verdere groei. Bart Versteegen over de verlenging: “Ik ben heel tevreden dat we met Eric ook een hoofdtrainer voor het komende seizoen hebben gevonden. Eric is een coach die het team veel zelf laat leren en de resultaten hiervan zien we inmiddels goed terug in de zaal! We hebben er vertrouwen in dat we de lastige periode op het veld achter ons laten en ook daar de nodige resultaten gaan behalen.”

Eric Geijtenbeek over zijn verlenging: “Valto is een mooie en ondernemende vereniging. Met name de ambitie op sportief gebied past bij mij. Ik zie progressie in het team. De resultaten in de zaal spreken voor zich.”

Leon Klop en Valto zien ook voor Valto 2 nog genoeg ruimte om een stabiele ploeg te worden in de top van de 1e klasse. Bart Versteegen over het verlengen van Leon Klop: “Ik ben heel blij dat Leon nog een jaar bij ons blijft. De invloed die Leon heeft op de groep is zeer positief; hij weet er samen met de spelers een echt team van te maken. Ik heb vertrouwen in de groep, dat ze nog verder kunnen groeien en dat ook de sportieve resultaten zullen komen, dit of komend jaar.”

Leon Klop over de verlenging met Valto: ”Deze ploeg heeft nog een enorm groeipotentieel en ik ben heel blij dat ik ook volgend jaar met de staf en de groep die groei kan gaan ontdekken.”

CKV Valto is de korfbalvereniging uit De Lier en heeft als doel dé sportvereniging van het Westland te worden. Valto 1 speelt inmiddels in de overgangsklasse op het veld en probeert dezelfde stap te maken in de zaal. Dit is mede mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de juniorentalenten die een goede jeugdopleiding ontvangen.

Foto’s: Studio Lien

0 antwoorden