Internationaal scheidsrechter Rick Voskamp wederom IKF Referee Level II

Korfbalscheidsrechter Rick Voskamp is door het KNKV wederom genomineerd voor de IKF Referee List 2021. Dit betekent dat hij ook komend seizoen als internationaal scheidsrechter mag acteren. Hij zal in actie kunnen komen op diverse internationale toernooien, zoals bijvoorbeeld de Europese- en Wereldkampioenschappen korfbal. De kans dat hij daar mag fluiten is groot, aangezien door de huidige coronamaatregelen er geen internationale toernooien zijn geweest dit seizoen. Deze schuiven om, zodat er in 2021/2022 meer evenementen zijn dan normaal.

Rick Voskamp is als scheidsrechter actief in de Korfbal League, de Eredivisie van het korfbal. Hij vormt hier sinds vorig seizoen een koppel samen met Marco van der Lucht, waarbij beide heren als volwaardige scheidsrechter opereren en de assistent-scheidsrechter tot het verleden behoort.

Rick Voskamp over zijn hernieuwde nominatie als IKF-scheidsrechter: “Het is een raar (korfbal)jaar geweest. Afgelopen oktober zou ik naar Wroclaw (Polen) gaan voor het Europees kampioenschap, dat ging helaas niet door. De competitie is dit jaar gelukkig wel van start gegaan en het is voor een ieder te hopen dat alles snel weer ‘normaal’ is.”.

Bestuurslid Technische Zaken Jan Jaap Elenbaas: “Vorig jaar promotie naar internationaal scheidsrechter en dit jaar een verlenging van die waardering, ook weer level II. Ik hoop dat er voor komend seizoen meer toernooien kunnen worden gehouden, zodat Rick zijn kwaliteiten kan laten zien aan het internationale korfbalpubliek. Vanuit de Lierse Trots wensen we hem daarbij veel succes!”.

In het seizoen 2018/2019 werd Voskamp, met zijn voormalig assistent Alex den Hartog, door de coaches en spelers uit de Korfbal League verkozen tot ‘scheidsrechter van het jaar’. Hierdoor won hij de Erima Referee Award. Hij floot eerder in zijn carrière onder andere de hoofdklassefinale en de finale van het Nederlands Kampioenschap Veldkorfbal 2019.

Vandaag fluit Rick Voskamp de Korfbal League wedstrijd tussen LDODK/Rinsma Modeplein uit Gorredijk en KZ/Thermo4U uit Koog aan de Zaan. In Friesland strijden de nummers 2 en 3 uit poule A tegen elkaar, beide ploegen zijn kandidaat voor de play-offs in maart en april. De wedstrijd start om 15:30 uur en is live te zien via Eyecons.

CKV Valto is een ambitieuze korfbalvereniging uit De Lier met meer dan 400 leden. Valto 1 komt zowel op het veld als in de zaal uit in de overgangsklasse. Dit is mede mogelijk door de brede selectie waar zij uit kan putten en de jeugd die een goede jeugdopleiding ontvangt.

Foto: Gertrude de Vries