Luuk Jansen/Nikki Koster en Valto niet verder na dit seizoen

Aan het einde van dit seizoen vertrekken Luuk Jansen en Nikki Koster bij CKV Valto. Na twee seizoenen als trainer/coaches de leiding te hebben gehad bij Valto A1 kiezen zij ervoor zaken buiten het korfballen meer prioriteit te geven.

Luuk Jansen en Nikki Koster zijn twee jaar geleden gestart bij Valto om als duo Valto A1 te begeleiden in de Overgangsklasse. In twee jaar waarin veel spelers over zijn gegaan naar de senioren en waarin junioren veelvuldig aansluiten bij de selectie doen zij het niet onverdienstelijk. De klik met Valto is altijd goed geweest maar inmiddels hebben andere zaken prioriteit boven het korfbal gekregen. Zowel Jansen als Koster zitten middenin of beginnen aan een opleiding naast hun fulltimebaan. Zij hebben aangegeven dit niet meer te kunnen combineren met het actief trainen geven en coachen bij een club. De keuze van Luuk en Nikki viel tegelijkertijd met de keuze van de TC van Valto om op zoek te gaan naar een nieuwe trainersstaf voor Valto A1.

We hebben met plezier de afgelopen jaren trainen geven bij Valto, maar vanwege werk/opleiding lukt het ons volgend jaar niet om actief te zijn in het trainerschap. We wensen Valto alle succes in de toekomst.“, aldus Luuk Jansen en Nikki Koster.

Bestuurslid Technische Zaken Bart Versteegen: “We zijn erg blij met Luuk en Nikki in de afgelopen twee jaar bij Valto. Desondanks hebben we binnen de TC de keuze gemaakt om op zoek te gaan naar een nieuwe trainersstaf. Met de boodschap van Luuk en Nikki vielen dingen op het juiste moment op zijn plaats.

Voor komend seizoen zal de TC in samenspraak met het bestuur opnieuw de trainersstaf van de A1 in gaan vullen. De huidige A1 speelt op het moment Overgangsklasse op het veld en in de zaal. Geïnteresseerden voor de functie trainer/coach Valto A1 kunnen deze interesse kenbaar maken door contact op te nemen met Bestuurslid Technische Zaken Bart Versteegen.

CKV Valto is de korfbalvereniging uit De Lier en heeft als doel dé sportvereniging van het Westland te worden.